«Կանխարգելենք բուլլինգը դպրոցներում» դրամաշնորհային ծրագիրի ամփոփում
Ծրագիրն իրականացվել է ՀՀ դպրոցների տաս ուսուցչի կողմից՝ «Լիբերալ քաղաքականության ինստիտուտ» ՀԿ֊ի և ՀՀ֊ում Նիդերլանդների թագավորության դեսպանատան աջակցությամբ։
Երևանի համար 156 հիմնական դպրոցում դասընթացը վարել է Անի Վարդանյան:
Առաջին փուլին մասնակցել են 5-8 դասարանների աշակերտներ և ծնողներ։
Անց է կացվել սեմինար-իրազեկում, որի ընթացքում մասնակիցները ծանոոթացել են բուլլինգի տեսակներին, ազդեցություններին, սովորել, թե ինչպես կարելի է այն կանխարգելել։ Քննարկվել են «Մեկը» և «Իմ մեծ հովանոցը» պատմվածքները։
Որպես գործնական աշխատանք «Ես եմ» վարժությունն է կատարվել (մեկնաբանել են իրենց նկարած նկարները)։ Սեմինարն ամփոփվել է ելքի քարտերով:
Բազու՜մ դրական կարծիքեր՝ կապված սեմինարի թեմայի, քննարկվող հարցերի կարևորության մասին։
Երկրորդ փուլի համար նախատեսված էր բուկլետների տպագրություն։ Առաջին փուլով իրականացրած սեմինարի արդյունքների հման վրա էլ տպագրվեցին շուրջ 100 բուկլետ-ուղեցույցներ հետևյալ հարցադրումներով՝
- ինչպե՞ս կանխարգելել բուլլինգը,
- ի՞նչ անել, եթե բուլլինգի զոհ եք դարձել,
- ի՞նչ անել, եթե բուլլերի ծնող եք։
Երկրորդ փուլով իրականացվեց սեմինար-իրազեկում 4-րդ դասարանում, որն ամփոփվեց «Ես եմ» և «Հույզերի գնացք» վարժություններով։ Բուկլետ-ուղեցույցները բաժանվեցին Երևանի 156 հիմնական դպրոցի աշակերտներին։
Մասիսիս թիվ 3 հիմնական դպրոցում դասընթացն անց է կացրել Արևիկ Պետրոսյանը։
- Ի՞նչ է բուլլինգը
- Բուլլինգի տեսակները
- Բուլլինգի ազդանշանները
- Բուլլինգի հետևանքները
- Ռիսկային խմբերը
- Կանխարգելմանն ուղղված գործնական աշխատանքները։
Սեմինար- քննարկման մասնակիցները 6-րդ դասարանցիներն էին։
Մայիսի 3-ի միջոցառումն այդ քայլերից մեկն էր։
Հետազոտական աշխատնք՝ Վարդենիսի «Բադեյան» պետական քոլեջում: Հետազոտության աշխատանքի մեջ ներգրավված ուսանողները սեմեինար անցկացրեցին առաջին կուրսի ուսանողների համար:
Է. Պետրոսյան, Մ. Հակոբյան, Ա. Մարտիրոսյան։
Ակտիվ քննարկվել են առաջացման պատճառները, խոսվել է հուզական գրագիտությունից:
Դասընթցի վերջում կատարվել է յուրացված նյութի գնահատում՝ գնահատման շրջանի օգնությամբ:
Սպիտակի ՏՄԱԿ-ի հոգեբան՝ Նազելի Սողոմոնյանը Լոռու մարզի Արջուտի միջնակարգ դպրոցի 8-րդ և 10-րդ դասարանի աշակերտների համար անցկացրել է դասընթաց՝ «Հանուն բուլլինգից ազատ դպրոցի» թեմայով, որին մասնակցել են նաև դպրոցի և ՏՄԱԿ-ի մանկավարժահոգեբանական թիմի անդամները:
- Միասին սահմանել և հասկանալեն, թե ի՞նչ է բուլլինգը, որո՞նք են դրա տեսակները և թիրախային խմբերը:
- Ինչպե՞ս արդյունավետ կերպով միջամտել բուլինգի դեպքերին՝ անդրադառնալով և՛ զոհին, և՛ բուլլերին, և՛ երրորդ կողմին:
- Պրակտիկ տեխնիկաների քննարկում և կիրառում դպրոցում դրական և ներառական մթնոլորտ ստեղծելու համար:
- Ինչպե՞ս ստեղծել բուլլինգի դեմ պայքարի միասնական ցանց՝ համախմբելով, ուսուցիչներին, ծնողներին և երեխաներին: